:'(....Ty jsi jediný problém (zpracovává se)
Quote of the week: "Tears are words the heart can't say."
"Simple but effective"

Recenze: Zrádné srdce (Kroniky Pozůstalých #2) - Mary E. Pearsonová

14. června 2018 v 19:07 | Mary-berry
My rating: 4 of 5 stars

Na úvod zdůrazňuji, že nejsem velkým fanouškem série. Falešný polibek mě příliš neoslovil. Jediné kouzlo však spočívalo ve skutečnosti, že čtenář byl neustále na pochybách, kdo je zabiják a kdo princ. Což bylo nápadité a pro mě osvěžující.

Pokračování se neslo v podobném duchu jako první díl, bohužel bez toho malého zpestření. Takže na dohledu žádná akce a jediná věc, co mě kdysi držela nad vodou, odpadla. Ano, nudila jsem se. Očekávala jsem, že autorka přijde s něčím více originálním, ale ne, ta předvídatelnost mě ubíjela. Až na posledních pár stránek to bylo monotónní čtení. K ničemu se neschylovalo, a když už jo, tak jsem se plácla do čela, že se mi to snad jenom zdá.

Lia. Musím ji pogratulovat. Má dobře našlápnuto, aby se stala nejvíc otravnou hrdinkou roku 2018. Zrádné srdce je po dlouhé době první YA knihou, co jsem otevřela. A asi jsem zapomněla, jak dokáží hrdinky tohoto žánru lézt člověku na nervy. Nevím, jestli byla lepší ta naivní dobračka Lia s velkou dírou na místo mozku, nebo tato nová manipulativní mrcha. The Heart of Betrayal je opět trefným názvem. Všechny ty řeči, že pro přežití a záchranu svého miláčka si člověk může ospravedlnit sobeckost. Trhalo mi srdce, jak se Lia chovala k jedné nejmenované postavě. Protože krmit někoho tolika lži a zacházet s něčími city, jako by patřili na skládku… Nenacházím ani špetku sympatie, i když chápu, že Lia byla vhozena do nezáviděníhodné situace s těžkým východiskem. Prostě jsem nabyla dojmu, že Lia celou dobu jednala jako největší sobec pod rouškou záchrany světa. Přes to jsem se nemohla přenést a zkazilo mi to celou knihu. Protože jako vždycky, větší část příběhu sledujeme jejíma očima.

Kromě Jezelii se ke slovu občas dostanou Rafe a Kaden a nově taky Pauline. Zatímco kapitoly z pohledu služky Pauline (ta, co pomohla Lie zdrhnout - zbytečně…) byly nezáživné, tak do příběhu zapadaly dokonale a pro vývoj byly nezbytné. Někoho autorka musí přece spárovat s tím, koho si Lia nevybere, že… Seriously? Rafeho a Kadenovy pohledy byly milým zpestřením, nebýt toho, že jejich myšlenky stále sklouzávaly k Lie. Naprosto redundantní, ale… Krásně sledujeme vývoj postavy zabijáka, který jako jediný nepůsobil jednodimenziálně. O Kadenovi toho autorka odhalí hodně. Všechno tak nějak čtenář vytuší (jak jsem psala, kniha už snad víc předvídatelnější být nemůže), přesto na mě jeho minulost udělala dojem. Rafe. Furt to sladké princátko, co vám sem tam vykouzlí úsměv a z pusy vypustí vyznání lásky hodné zarámování naproti posteli. Ať žijí sedláci, co pěstují melouny.

Tímto se dostáváme k milostnému trojúhelníku. Pokud jste byli někdy na pochybách, kdo bude stát Lie po boku, tak teď už ne. Díky bohu. Tady ten trojúhelník měl sice potenciál, ale bohužel se z toho stal obrazec, nad kterým jen obracíte oči. Lia nikdy snad nepolíbí člověka, aby vzápětí neměla ústa na někom jiném. Panebože. Asi jsem krutá, ale hned bych poslednímu dílu dala 5 hvězdiček, kdyby Lia zahynula.

Světlé chvilky to má. Nepřátelská Venda toho nabízí víc než zapadlý hostinec. Člověk se párkrát zasměje a těch posledních pár stran nebylo zlých (hlavně když nejmenovaná postava přišla k úhoně - konečně). Ale v konečném nic, co by knihu spasilo. Přes moji nekončící kritiku bylo Zrádné srdce velmi čtivé. Kvůli autorce doufám, že se šeredně mýlím a děj v posledním díle se bude ubírat jiným směrem a závěr bude nakonec přece jenom epický. Jinak je celá série odsouzená k záhubě. Protože útěk Lii by se tímto stal jen zatáčkou v kruhu, kdy člověk nakonec skončí na stejném místě. Bez smyslu.

FINAL RATING: 3,5*

Poznámka: Cítil ještě někdo ten bromance mezi zabijákem a princem? Ti dva by měli skončit spolu!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.